Соціально-психологічна служба школи

В основу діяльності психологічної служби  закладено Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99. № 127 ( у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009р. № 616),Концепцію розвитку психологічної служби системи освіти на період до 2012року та інші нормативно-правові документи, що визначають діяльність практичних психологів та соціальних педагогів.
В умовах сучасної освіти все більше актуальності набуває психологічне супроводження навчально-виховного процесу. Головною і основною метою роботи психологічної служби є збереження і розвиток психічного здоров’я учня в рамках системного підходу.
Тісна співпраця психолога та педагогів є запорукою ефективності та своєчасності виховних впливів.

Пріоритетними напрямками діяльності психологічної служби є:

  • психосоціальний супровід формування професійної свідомості в учня та допомога в становленні його як майбутнього працівника;
  • попередження та профілактика негативних явищ в учнівському середовищі: вживання наркотичних речовин, важковиховуваності, насилля, суїцидальної поведінки тощо.(соціометричні дослідження в колективах; корекційно-відновлювальна робота;
  • формування позитивного психологічного клімату в учнівському колективі;
  •  психологічне консультування педагогів, класних керівників, , батьків);
  • психосоціальний супровід правовиховної роботи, профілактика девіантної поведінки, правопорушень (з’ясування мотивів девіантної поведінки; індивідуальні бесіди; обговорення ситуацій в учнівській групі; психокорекція; проведення консультацій з вибору відповідних виховних заходів);
  • соціально-психологічна допомога та підтримка особистості що опинилась в кризовій ситуації;
  • робота з обдарованими учнями;
  • соціальний та психологічний  супровід категорії учнів, які опинились в складних життєвих обставинах, учнів з особливими потребами, дітей трудових мігрантів та категорії соціально-незахищених;
  • психологічний супровід розвитку особистості;
  • психосоціальний супровід превентивного виховання, орієнтація учнів на здоровий спосіб життя (профілактика тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-інфекції, СНІДу: за програмами “Діалог”, “Школа проти СНІДу”);
  • соціальний супровід організації дозвілля учнівської молоді на рівні навчального закладу;
  • психологічна підтримка педагогів (психологічне консультування, психологічна підтримка у складних життєвих  ситуаціях).
  • участь у роботі з ради профілактики правопорушень.